Optimering af din hjemmesides indhold. Webdesign og/eller test af indhold.
Afhængigt at din hjemmesides specifikke udfordringer, vil der være emner der er "lavere hængende" end andre, i forhold til optimering.
Du kan nedenfor læse om de mulige On-Page SEO emner.
Det perfekte dokument giver også brugeren mulighed for at komme videre på siden og lande i mål via links. Om det så er via en købsknap, en ”læs mere” eller noget andet — så indeholder et godt webdokument klare call2action muligheder for brugeren.
Brugt rigtigt vil titler og tags informere både brugere og Google omkring dokumentetsemne på en optimal måde. Alle titler og tags skal tages i korrekt brug, hvis man skal skabedet perfekte SEO-dokument:
Vi har kun få sekunder og meget lidt plads til at gøre brugeren interesseret i vores budskaber. Det er derfor essentielt, at vi sørger for at tage ordentligt imod brugeren, når han lander på sitet.
Et godt webdesign er svært af definere. Men der findes nogle kendte spilleregler. Det grundliggende webdesign bør udarbejdes, indenfor virksomhedens eksisterende designramme, ønsker og designstruktur.
Ud over det æstetiske, bør designet være udført med vægt på hastighed, brugervenlig navigation, velfungerende menuer, responsivt design etc. Det er brugerens oplevelse af dit indhold, der afgør, om du får success med dine online resultater.
Hastighed og optimering af svartider på såvel CMS som indhold har fået stor betydning ikke alene i forhold til websitets brugere, men også i forhold til Google og dermed din placering. Dine svarhastigheder indgår som et element i Googles algoritmer, der udregner, hvordan websitet skal rangere på søgemaskinen.
Test webdesign, test CMS, test indhold og landing sider og se hvilke præsentationer giver den bedste bruger oplevelse. Split test af indhold er en sikker vej til gladere brugere.
Vi skal gøre vores kunder og brugere glade samtidigt med, at vi også tager søgemaskinerne i betragtning. Og det er ikke altid lige let at gennemskue præcist, hvad der skal til for at gøre kunderne glade. Det får du at vide, når du tester indhold.
Hastighed og optimering output og kode samt svartider på såvel CMS som indhold har fået stor betydning, ikke alene i forhold til websitets brugere, men også i forhold til Googles opfattelse af dit site og dermed din placering.
Dine svarhastigheder indgår som et element i Googles algoritmer, der udregner, hvordan websitet skal rangere på søgemaskinen. Mange overser imidlertid selve CMS systemet og dermed websitets faktiske hastighed