top
Print side E-mail side 

HJEMMESIDENS OPBYGNING OG BRUGERENS ADFÆRD PÅVIRKER DIN PLACERING.

Brugeradfærd & webdesign påvirker din placering på Google.Der er kun få sekunder og meget lidt plads til at gøre brugeren interesseret i dit budskab, når han lander på hjemmesiden. Det er derfor afgørende, både for brugerens resultat, men også for sidens søgemaskine placering, at du tager ordentligt imod dine brugere.Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. En god side indeholder god information, samt klare CALL2ACTION muligheder for at komme videre på sitet.

Men hvordan holder du øje med brugeradfærden?
Det gør du ved at måle og analysere dig frem til, hvad virker og hvad ikke virker. Det tager lidt tid, men er for så vidt ikke rocket science. Du kan måle brugeradfærden, du kan måle placeringer, du kan måle stort set alt! 

Brugeradfærd & split-tests
Du kan med få tiltag ændre din brugers oplevelse af dit indhold. Om det er skabelse af nyt indhold eller grafik — eller om det er tilpasning — eller endda fjernelse af samme, så kan det - gjort korrekt - gøre store forskelle med få tiltag.   Bliv ved med at teste ved hjælp af A/B tests eller split-tests. Det er en metode inden for markedsføring, hvor man sammenligner to grupper, der udsættes for hver deres version af et budskab eller anden form for kommunikation - fx en tekst eller et billede som er ændret. Test og tag ved lære. Implementer de tiltag, som fungerer bedst for brugeren. Og husk at blive ved med at publicere konsekvent. Det gør, at brugerne har noget nyt at komme tilbage til, og derigennem får ny interesse for produktet og din virksomhed.

                                           

Google Analytics som værktøj
Med Google Analytics får du mulighed for at monitorere din brugers adfærd på din hjemmeside. Analytics opsamler generel statistik om brugerne og deres brug af din hjemmeside. Det er muligt bl.a. at opsamle oplysninger om brugernes tid på siden, hvor mange sider der er set og hvad de savner på din hjemmeside.
Det er med Google Analytics også muligt at sætte de split-tests op, som du har skabt til test på din hjemmeside. Det vil sige, at skaber du 2 unikke landing sider, med indhold der præsenterer samme emne, vil du kunne få Analytics til skiftevis at vise hver anden bruger en unik visning.
 
HEATMAPS som værktøj
Heatmaps er et overlægskort, hvor man brug af farver, på hjemmesiden, viser hvilke dele, som brugeren faktisk klikker på. Det er med et heatmap muligt at vise mange forskellige ting afhængigt af måleværktøjet. Det medfører ofte nogle øjenåbnere at se brugerne og om de klikker alle de steder, vi forventer.
 
Igen giver Google Analytics en indsigt, men der findes også værktøjer som udelukkende har Heatmap som funktion. Eks. https://heatmap.me  eller https://www.crazyegg.com
  
Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer i forhold til Google.
 
Pointen er, at du ved at skabe kvalitetsindhold baner vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har du sørget for at skabe en relation til kunden. Den relation belønner sig også på søgeresultaterne.
 
Indhold og brugeradfærd er en meget vigtig del af god SEO optimering. Få kigget på det, der er helt sikkert guldkorn at hente. Good luck med det hele – og hvis det driller så sig endelig til – vi vil jo så gerne hjælpe.

Relaterede dokumenter:
BLOG SEO & SEM VÆRKTØJER. SØGEMASKINE OPTIMERINGS VÆRKTØJER VI BRUGER
 

Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. 

Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.

CMS FRA MEDIA2 UNDERSTØTTER COOKIE-BEKENDTGØRELSEN.

Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”. 

Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. 

Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.

media2 cms understøtter cookie bekendtgørelsen
CONTENT MARKETING – STRATEGI, BRANDING, EKSPONERING OG MERSALG

Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.

Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.  

Content Marketing af Media2
DET PERFEKTE SEO-DOKUMENTS OPBYGNING!

Det perfekte SEO-dokuments opbygning!

Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.

Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.

Læs mere her!

det perfekte seo dokument
GOD SØGEMASKINEOPTIMERING KRÆVER LINKS

Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.

der skal links til god seo
GOOGLE GIVER HJEMMESIDER ET LILLE SEO RANKING BOOST MED HTTPS

Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.  

Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.

SEO og HTTPS
GOOGLES UDSKIFTNING AF SØGEMOTOR KALDES GOOGLE HUMMINGBIRD

Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.

Google Hummingbird
NU ER DET BLEVET ENDNU LETTERE AT ARBEJDE MED MEDIA2 CMS.
 

Vi er netop blevet færdige med, en ikke uvæsentlig tilpasning af vores CMS. Vi har tilføjet muligheden for at arbejde med indholdet i CMS i form af skabeloner eller Widgets. Tidligere kunne du skabe dine egne skabeloner, men nu giver Media2 CMS dig muligheden for at arbejde med dit eget indhold i pre-definerede præsentationsskabeloner også kaldet widgets.

NY GOOGLE - MOBILE FRIENDLY - ALGORITME VIL BELØNNE MOBILE WEBSITES

Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger. 

Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.  

mobilegeddon og media2
SEO-OPTIMERING. HER ER DE KENDTE PARAMETRE, MAN ARBEJDER MED.

Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats.   Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her. 

seo
SOFTWARE, STYRESYSTEMER & CMS SKAL OPDATERES

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software. 

opdater dit software
TEST WEBSITE OG CMS HASTIGHEDSKRAV FRA BRUGERNE OG GOOGLE.

Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med. 

Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.

Website hastighed
VIGTIGT! WEBSHOP-EJER, DER ER KOMMET NYE REGLER!

Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder. 

Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc.       Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.