Der findes utallige forskellige websites og programsoftware der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskine-optimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. Vi har opdateret vores Søgemaskine Marketing & Online Markedsførings værktøjer - så vi lister til jer nedenfor .
Der er desværre ingen hurtig og let vej til det gode resultat. Det kræver hårdt arbejde. Men er ikke Raket Videnskab, og kan udføres af alle virksomheder der afsætter ressourcen til det. Her er værktøjerne der skal bruges til at udføre det optimalt.
Good luck med det hele — og hvis det driller så sig endelig til — vi vil jo så gerne hjælpe. +45 70 210 209 - ring i dag!
Media2 CMS ;-)
Der findes mange CMS systemer — men der findes kun et Media2 CMS — og det mener vi du som minimum bør undersøge når/hvis du overvejer nyt CMS. SEO optimeret HTML5 CMS & Mobilsite i et. http://www.media2.dk
Google Analytics
Google Analytics indeholder muligheder for dybere rapportering og analyse - end den du opnår via andre analyse værktøjer, inklusiv konverteringssporing som er mulig via Google Adwords, og integration af data fra Google Webmaster værktøjer. http://www.google.com/intl/da/analytics
Google Adwords
Med Google Adwords kan i annoncere ved hjælp af betalingsannoncer og dermed udnytte virksomhedens marketingspotentiale endnu mere. Studier viser at annoncører, som både findes i betalte annoncer og organiske søgelister er mere tilbøjelige til at generere trafik og har større troværdighed over for potentielle kunder. http://www.google.dk/AdWords.
Google Display Planner
Skal der annonceres grafisk i form af banners og videoer etc. er dette værktøj sagen. Her kan du finde og udvælge relevante annoncerings muligheder såsom nyhedssites, blogs, review sites, handelspladser eller andet site i Googles Display Network. Efter udvælgelsen kan disse overføres til Google Adwords og den grafiske annoncering kan begynde.https://adwords.google.com/da/DisplayPlanner/Home.
Google MCC
Har i brug for at køre mere end en Google Adwords konto, giver Google My Client Center (MCC) dig mulighed for at samle disse under et google login, hvor du har adgang til alle dine tilknyttede Google Adwords konti. www.google.com/intl/da/adwords/myclientcenter
Google My Business
Google My Business giver dig mulighed for at vise din virksomheds informationer på Google Søgning, Google+ og Google Maps. Dermed får du mulighed for at profilere virksomheden og dine brands over for de brugere der søger der. Med de mobile brugeres øgede brug af kort og lokale søgninger bliver det mere og mere relevant, at have tilstedeværelse der også. http://www.google.com/business/
Facebook
Med mere end 1,3 milliarder registrerede brugere, er det det absolut største sociale netværk i verdenen. Facebook bruges dagligt af flere brugere end noget andet netværk — både privat og erhvervsmæssigt. De fleste virksomheder ville kunne drage fordel af, at have en profil på Facebook.http://www.facebook.com
LinkedIn
Med mere end 33+ millioner registrerede brugere, er LinkedIn primært til at samle alle ens professionelle kontakter og netværk. Netværkets vinkel om man vil, er Business-2-Business orienteret og det er ganske almindeligt at ”bruge” hinandens netværk. Det er derfor som b2b virksomhed et fornuftigt sted at have sin tilstedeværelse. Også meget brugt til eventuelle jobopslag.http://dk.linkedin.com
Google Webmaster Tool
Webmaster værktøjet er et kraftfuldt værktøj som giver indsigt i, hvordan man lettest opnår god søgemaskine optimering og retter fejl. 100 % af de sites vi har erfaring med, har endnu ikke indeholdt et, der ikke fik en eller anden form for brugbar information ud af Google Webmaster værktøjer. http://www.google.com/webmasters/tools
Google Developer Pagespeed & Mobil venlighed.
Google Developer værktøjet PageSpeed Insights analyserer indholdet af dit website og kommer med forslag til, hvordan siden kan gøres hurtigere. Pagespeed Insights giver dig indsigt i din hjemmesides hastighed både som normal bruger og som mobil bruger. Google Developer stiller desuden en mobiltest til rådighed, som analyserer om din hjemmeside er designet i et mobilvenligt design.Pagespeed: http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/Mobiltest: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Google Trends
Brug Google Trends til at undersøge tendenser i Google-søgninger. Her kan du følge dine vigtigste keywords og søgefraser om det også er det der søges på af dine brugere. Her kan du også følge udviklingen af søgeordet, om det bliver brugt mere eller mindre nu end tidligere.http://www.google.com/trends Google UnderretningerOvervåg nettet for interessant nyt indhold. Google Underretninger giver jer via e-mailopdateringer, de seneste relevante Google-resultater (web, nyheder osv.) baseret på de keywords og søgefraser i ønsker at overvåge. Indtast en søgeforespørgsel, som du vil overvåge og du vil herefter automatisk modtage en e-mail med de nye relevante søgeresultater, der kommer inden for din interesse.http://www.google.dk/alerts
Google tagmanager
Google Tag Manager er en mulighed for enkelt og nemt at administrere tags (som eks. sporings- & markedsføringsoptimeringstags) på dit website. Du kan eksempelvis også tilføje og opdatere Adwords & Google Analytics kode i Google Tag Manager i stedet for at skulle redigere websitekoden. http://www.google.com/tagmanager
Google URL builder
Skal i køre en unik kampagne via e-mail eller via udefra kommende links som du normalt ikke kan påvirke og monitorere kan Google URL builder hjælpe. Du kan med dette værktøj skabe unikke adresser som muliggør, at man efterfølgende via Google Analytics kan se hvilke links og kampagner fungerer og genererer trafik. http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1033867
Google URL shortener
Korte webadresse og QR koder til hurtig implementering og brug. Med denne ydelse kan du forkorte alt for lange URL´s og også monitorere via den unikke skabte adresse hvilke URL´s skaber trafik og konverteringer. Med denne service, får du også ved skabelse af URL, mulighed for at bruge den QR kode og grafik som skabes ved URL dannelsen.http://goo.gl
MOZ
MOZ er en af de services som koster lidt. Ikke desto mindre er det helt klart et af de bedre SEO værktøjer for virksomheder, som arbejder konstant og målrettet med SEO og online markedsføring. MOZ giver adgang til let og professionel monitorering man ikke kan få via Analytics og Google Webmaster Tools. Eksempelvis søgeords RANK samt vurdering af websitets dokumenter og graduering af dokumentets værdi på det udvalgte søgeord eller frase. Det bedste af denne type services, vi har arbejdet med online.http://www.moz.com
SEARCHMETRICS
Ingen andre SEO værktøjer end Searchmetrics har så og komplette data, hvilket giver dig en uovertruffen indsigt, så du kan træffe de rigtige beslutninger i dagligdagen. Searchmetrics giver en meget varieret indsigt i dit website, samt kommer med forslag til forbedringer på alle området. Det er ikke det billigste produkt på markedet, men det er helt sikkert en af de bedre.http://www.searchmetrics.com
W3C.ORG — validator
World Wide Web Consortium (W3C) er en international sammenslutning, som samarbejder om at lave standarder til World Wide Web. W3Cs mission er at udvikle protokoller og standarder, så internettet kan udnytte sit fulde potentiale og dermed opnå, at vi arbejder inden for den samme referenceramme kode og præsentationsmæssigt. W3C har skabt et valideringsværktøj, som muliggør at vi selv kan teste om vores landing sider indeholder fejl og lever op til HTML standarderne samt om man er up to date HTML-mæssigt. http://validator.w3.org
XENU´s Link Sleuth
XENU´s Link Sleuth er en software, der finder brudte links på websitet. Med Link Sleuth kan du tjekke normale links, billeder, rammer, baggrunde, og lokale image maps ect. Der findes ret mange forskellige visninger over indholdet på ens hjemmeside, som muliggør at man, uden at bruge tusindvis af timer finder frem til de ”fjerneste” kroge af websitet og får fundet og rettet fejlene der.http://download.cnet.com/Xenu-s-Link-Sleuth/3000-10248_4-10020826.html
A1 Website Analyzer
A1 er er en software, der analyserer websitet for fejl og mulige forbedringer. Med A1 kan du tjekke links, validere HTML og CSS samt analysere titler og beskrivelser etc. Igen så findes der ret mange forskellige visninger over indholdet på ens hjemmeside, som muliggør at man, uden at bruge tusindvis af timer finder frem til de ”fjerneste” kroge af websitet og får fundet og rettet fejlene der.http://www.microsystools.com/products/website-analyzer/
Screaming Frog SEO Spider tool
Screaming Frog er som A1 og LinkSleuth er en software, der analyserer websitet for fejl og mulige forbedringer. Med Screaming Frog kan du let tjekke links, validere HTML og CSS samt analysere titler og beskrivelser etc. Igen igen så findes der ret mange forskellige visninger over indholdet på ens hjemmeside, som muliggør at man, uden at bruge tusindvis af timer finder frem til de ”fjerneste” kroge af websitet og får fundet og rettet fejlene der.http://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”.
Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven.
Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.
Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.
Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.
Det perfekte SEO-dokuments opbygning!
Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.
Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.
Læs mere her!
Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.
Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.
Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.
Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.
Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.
Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger.
Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.
Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats. Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her.
De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.
Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software.
Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med.
Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.
Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder.
Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc. Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.