Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google ”Hummingbird” ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig lige vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme.
Denne udskiftning kaldes ”Hummingbird” og signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Vi skal kunne stille spørgsmål til Google og få et korrekt svar.
Det er deres udmelding, at den nye algoritme skulle give bedre og mere korrekte søgeresultater for brugeren. Efter sigende skulle det påvirke mere end 90 procent af verdens søgninger. Spørgsmålet er, hvor meget og hvordan det påvirker os. Findes svaret på websitet?
Google som søgemaskine bruger stadig flere end 200 parametre til at udregne, hvordan et website eller dokument skal vises i forhold til en specifik søgning på et søgeord eller frase. Det har de altid haft, men nu har de skiftet ”regnemaskine”. Hvad betyder det for os? For de fleste har verden ikke ændret sig særligt, men det har det for andre.Google er ved at imødekomme de brugere, der ikke taler ”googlesk”, men bare taler et almindeligt sprog. Det skal være de bedste websites, der bliver vist først, og man skal kunne få svar på spørgsmålet, og blive klog på emnet.
De spilleregler for SEO, som vi arbejder ud fra er der stadig, men vægtningen og søgningerne er, og vil fortsat blive, tilpasset. Det er forskelligt fra site til site, hvor stor påvirkning denne ”Hummingbird” ændring har, men det er relativt sikkert for alle, at indhold og et godt website spiller mere og mere ind. En god placering kræver, som udgangspunkt, at der skabes ordentligt indhold. Der er mange faktorer, der afgør om et dokument får den rigtige placering og om hvor god SEO, der bliver skabt på siden. Men indholdet skal først og fremmest være tiltalende og informerende for den besøgende Se vores blog-indlæg ”SEO-optimering. Her er de kendte parametre, man arbejder med .” Det hele handler om relevans.
Det er manges opfattelse, at der ikke længere er ”quick-fixes” indenfor SEO. Googles ændringer betyder derudover, at vi som website-ejere skal være endnu mere opmærksomme på vores brugere og på at få kommunikeret til dem på bedst tænkelige måde.
Set ind i fremtiden forudsætter vi, at der stilles krav til en fast kommunikations- og SEO-køreplan som gerne skal følges. Så det er bare om at komme i gang ;-)
Good luck med det hele – og hvis det driller, så sig endelig til – vi vil jo så gerne hjælpe.
Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner.
Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.
Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”.
Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven.
Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.
Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.
Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.
Det perfekte SEO-dokuments opbygning!
Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.
Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.
Læs mere her!
Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.
Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.
Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.
Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.
Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger.
Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.
Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats. Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her.
De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.
Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software.
Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med.
Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.
Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder.
Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc. Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.
Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.
Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.
Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google