top
Print side E-mail side 

VIGTIGT! Webshop-ejer, der er kommet nye regler!

E-handel-reglerne bliver pr. 13. juni 2014 ændret. EU-direktiv bliver implementeret ved dansk lov. Hvis I driver en webshop i dag, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i jeres CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc. Disse rettelser bør implementeres inden 13. juni 2014. 

nye e-handels regler

Forbrugeraftale- samt købe-loven bliver tilpasset, hvilket for netbutikkerne betyder ændringer i deres oplysningspligt samt forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder.  

En af de væsentligste ændringer, der påvirker e-handel og webshoppen, er webshoppens oplysningspligt, som er blevet udvidet. Fremover skal der bl.a. informeres om følgende: 

  • Varens egenskaber i fuldt omfang skal beskrives, så det svarer til selve produktet, varen, ydelsen eller den solgte teknik    
  • Alt omkring fortrydelsesret, købs- og salgsbetingelser, betaling for fragt, fragt ved returnering, tidsfrister og procedurer skal beskrives udførligt. Både af brugte og ubrugte varer, inklusiv hvad der kan og ikke kan returneres, og til hvilken pris varen tages retur, hvis den er brugt. Beskrives returneringsfragt eksempelvis ikke, vil denne omkostning pålægges webshoppen 
  • Alt omkring købelovens rettigheder ved fejl og mangler inklusiv reklamationsret skal beskrives udførligt, så forbrugeren kender sine rettigheder   
  • Fuld beskrivelse af hvordan og hvor, ved uenighed eller tvist, man kan klage og eventuelt anke en afgørelse 
  • Forbrugeren skal fuldt informeres omkring, hvornår kunden indgår aftale om køb, samt hvordan betaling og forpligtelser defineres. Lovbemærkningen foreslår knap med ”Ordre med betalingsforpligtelse” som formulering   

Fortrydelses- og returneringsretten udvides for e-handel. Webshoppens kunders fortrydelsesret samt returneringsrettigheder udvides væsentligt, blandt andet med følgende: 

  • Fortrydelsesfristen i aftaler, hvor sælger glemmer at oplyse forbrugeren om fortrydelsesretten, bliver forlænget fra tre måneder til 12 måneder. Det vil sige, at sørger I ikke for at informere om samtlige rettigheder, forbrugeren har, sidder han med en 12 måneders fortrydelsesret     
  • Webshoppen bliver forpligtet til at tage brugte varer retur til gengæld for en kompensation, der svarer til værdiforringelsen i produktet. Det bør beskrives fuldt, hvordan en sådan eventuel reduktion udregnes, samt hvad der betragtes som ’ikke returnerbare varer’      
  • Tilbagebetaling af returnerede varer skal ske senest 14 dage efter, at havet modtaget dokumentation for brugerens beslutning om fortrydelse samt varens returnering. Denne tilbagebetaling kan ske på grundlag af en postkvittering, uden at varen faktisk er nået tilbage. Det er forbrugerens pligt af informere om fortrydelsen. I den forbindelse er det webshoppens forpligtelse at sørge for, at der er en formular tilgængelig til information om fortrydelsen, men det er ikke forbrugerens forpligtelse at bruge denne

Set herfra er det ikke enden på webshoppen, som nogle måske havde frygtet. Det kræver, at man sørger for at informere væsentligt bedre, samt at man beslutter, hvordan praksis skal være fremover for denne type ”udfordring”, og at det beskrives.

Relaterede dokumenter:
BLOG SEO & SEM VÆRKTØJER. SØGEMASKINE OPTIMERINGS VÆRKTØJER VI BRUGER
 

Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. 

Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.

CMS FRA MEDIA2 UNDERSTØTTER COOKIE-BEKENDTGØRELSEN.

Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”. 

Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. 

Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.

media2 cms understøtter cookie bekendtgørelsen
CONTENT MARKETING – STRATEGI, BRANDING, EKSPONERING OG MERSALG

Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.

Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.  

Content Marketing af Media2
DET PERFEKTE SEO-DOKUMENTS OPBYGNING!

Det perfekte SEO-dokuments opbygning!

Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.

Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.

Læs mere her!

det perfekte seo dokument
GOD SØGEMASKINEOPTIMERING KRÆVER LINKS

Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.

der skal links til god seo
GOOGLE GIVER HJEMMESIDER ET LILLE SEO RANKING BOOST MED HTTPS

Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.  

Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.

SEO og HTTPS
GOOGLES UDSKIFTNING AF SØGEMOTOR KALDES GOOGLE HUMMINGBIRD

Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.

Google Hummingbird
HJEMMESIDENS OPBYGNING OG BRUGERENS ADFÆRD PÅVIRKER DIN PLACERING.

Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.

NU ER DET BLEVET ENDNU LETTERE AT ARBEJDE MED MEDIA2 CMS.
 

Vi er netop blevet færdige med, en ikke uvæsentlig tilpasning af vores CMS. Vi har tilføjet muligheden for at arbejde med indholdet i CMS i form af skabeloner eller Widgets. Tidligere kunne du skabe dine egne skabeloner, men nu giver Media2 CMS dig muligheden for at arbejde med dit eget indhold i pre-definerede præsentationsskabeloner også kaldet widgets.

NY GOOGLE - MOBILE FRIENDLY - ALGORITME VIL BELØNNE MOBILE WEBSITES

Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger. 

Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.  

mobilegeddon og media2
SEO-OPTIMERING. HER ER DE KENDTE PARAMETRE, MAN ARBEJDER MED.

Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats.   Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her. 

seo
SOFTWARE, STYRESYSTEMER & CMS SKAL OPDATERES

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software. 

opdater dit software
TEST WEBSITE OG CMS HASTIGHEDSKRAV FRA BRUGERNE OG GOOGLE.

Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med. 

Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.

Website hastighed
WEBSITE & CMS SKAL TESTES. TEST AF DESIGN OG INDHOLD ER BÅDE NØDVENDIGT OG NYTTIGT.

Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.

split testing
YOUTUBE OG VIDEOANNONCERING VIA GOOGLE ADWORDS

Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.

Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google

YouTube annoncering
© 2019 Media2 Online.
SEO, SEM, CMS og webdesign.
HTML5 / CSS3