top
Print side E-mail side 

Test Website og CMS hastighedskrav fra brugerne og Google.

Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med. Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.

Pagespeed optimeres her

Mange overser imidlertid selve CMS systemet og dermed websitets hastighed, der også er blevet et afgørende parameter for hjemmesidens overordnede rating.

Hastighed samt optimering af svartider på såvel CMS som indhold har fået stor betydning ikke alene i forhold til websitets brugere, men også i forhold til Google og dermed din placering på søgemaskinerne. 

Din hjemmesides svarhastigheder indgår som et væsentligt element i Googles algoritmer, der udregner, hvordan websitet skal rangere på søgemaskinen.  Samtidig har hastigheden også  en stor betydning for den optimale præsentation af indholdet på hjemmesiden - og dermed brugerens samlede oplevelse af indhold og budskaber. 

Hastighed er dermed blevet et parameter, som vi kraftigt anbefaler, at du arbejder med på dit website og CMS.

Sådan får du fuld fart på dit CMS og website
Der er mange parametre, som spiller ind på hjemmesidens og content management systemets hastighed. Faktisk alt for mange til at det giver mening at gennemgå dem her. Hastigheden er nemlig både afhængig af website-koden (CMS) samt af det indhold, der er skabt - herunder scripts, tunge filer, grafik osv. Det væsentligste er, at du er opmærksom på problematikken, og gør noget ved det. 

Det vil være for svært for de fleste at skulle optimere i det eksisterende websites CMS. Så hvis dit CMS system ikke allerede er optimeret til hastighed, anbefaler vi, at du hurtigst muligt tager fat i en CMS udvikler og får det ordnet (hvis det kan betale sig). Alternativet er, at du opgraderer til et moderne CMS, der sikrer en lynhurtig, Google-optimeret performance. Der kender vi heldigvis nogen, der kan hjælpe dig ;-) 

Mål din CMS og website hastighed med disse stærke værktøjer
Når du skal finde ud af, om der er hastighed at hente på dit CMS og website, vil vi råde dig til at bruge de 4 værktøjer, vi beskriver herunder. Er det ikke gjort tidligere, er det en RIGTIG smart manøvre, der hjælper dig til at fjerne ”de værste fartdræbere”. 

Der findes mange værktøjer til måling af hastighed på CMS og websites, men her nævner vi kun dem, vi bruger selv. Kender du til andre gode programmer og ydelser, der kan gøre arbejdet, hører vi meget gerne fra dig. 

Googles Page Speed Insights - det helt rigtige værktøj at starte med. 
Google Page Speed Insights er et gratis tool, som gennemgår hele hjemmesiden, både synlig og kode/cms. Samtidig måler det din hjemmesides hastighed i såvel den almindelige webudgave som i mobil-versionen. Indtast webadresse og vælg Analysér. Så går der kun et øjeblik, før du har dit websites hastigheds-score både for mobil og computer. Du får i forbindelse hermed også en række anbefalinger med forslag til, hvad der vil være smart at optimere i forhold til hastigheden. Vi anbefaler, at du forsøger at optimere så meget som muligt. Men vi anerkender også, at den perfekte score på 100 ikke er opnåelig for et website, der også skal fungere i den virkelige verden. Page Speed scoren løber fra 0-100. 

Google Analytics – Adfærd – Webstedshastighed.
Dette Google værktøj giver en god, overordnet indsigt i hvilke sider på dit website, der loader bedst eller værst. For forslag til forbedringer henvises der til deres ovenstående Page Speed Insights.  Alligevel anbefaler vi at bruge denne tjeneste, for man kan godt med de andre værktøjer komme til at ”glemme” at teste alle dokumenterne. Og der kan være stor forskel på hvordan de forskellige dokumenter performer. 

Pingdom Full Page Test
Pingdom Full Page Test er ligesom Google Page Speed Insights et online værktøj, der måler hastigheden samt hvilke elementer, der påvirker denne. En smart feature her er, at du selv kan vælge hvilket kontinent, du ønsker at teste fra.

Med Pingdom Full Page Test får du et rigtig godt tillæg til Google Page Speed Insights, der giver dig mulighed for at se hvilke elementer, der er ”tunge”. 

GTmetrix
GTmetrix giver i lighed med de ovenstående ydelser en god indsigt i forhold til dit CMS og websites hastighed. Det er imidlertid ikke et værktøj, vi selv bruger meget, men det bør nævnes for at give et dækkende billede af mulighederne på området. 

Vi har testet mange andre værktøjer, og også fundet en del, der både kunne bruges og nævnes. Men de ovenstående giver for os den optimale kombination af indsigt i forhold til, hvad der påvirker hastigheden samt hvordan, det løses. 

Vores anbefaling er, at du tester de 4 ovenstående værktøjer og finder det, der bedst passer til dit CMS og website. Alle har deres styrker og begrænsninger. 

Good luck med det hele – og hvis det driller så sig endelig til. Vi vil jo så gerne hjælpe. 

Hvis hjemmesiden er af ældre karakter, kan det være spildte kræfter - og penge - at prøve at optimere hastigheden. Både på kort og lang sigt vil det være mest fordelagtigt at opgradere til et Media2 CMS. Media2 CMS er optimeret efter alle de nye regler og algoritmer og sikrer et superhurtigt website, der også er let at bruge. Samtidig præsenteres dit indhold optimalt over for både de normale samt de mobile brugere…. og Google!

Relaterede dokumenter:
BLOG SEO & SEM VÆRKTØJER. SØGEMASKINE OPTIMERINGS VÆRKTØJER VI BRUGER
 

Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. 

Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.

CMS FRA MEDIA2 UNDERSTØTTER COOKIE-BEKENDTGØRELSEN.

Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”. 

Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. 

Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.

media2 cms understøtter cookie bekendtgørelsen
CONTENT MARKETING – STRATEGI, BRANDING, EKSPONERING OG MERSALG

Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.

Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.  

Content Marketing af Media2
DET PERFEKTE SEO-DOKUMENTS OPBYGNING!

Det perfekte SEO-dokuments opbygning!

Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.

Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.

Læs mere her!

det perfekte seo dokument
GOD SØGEMASKINEOPTIMERING KRÆVER LINKS

Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.

der skal links til god seo
GOOGLE GIVER HJEMMESIDER ET LILLE SEO RANKING BOOST MED HTTPS

Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.  

Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.

SEO og HTTPS
GOOGLES UDSKIFTNING AF SØGEMOTOR KALDES GOOGLE HUMMINGBIRD

Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.

Google Hummingbird
HJEMMESIDENS OPBYGNING OG BRUGERENS ADFÆRD PÅVIRKER DIN PLACERING.

Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.

NU ER DET BLEVET ENDNU LETTERE AT ARBEJDE MED MEDIA2 CMS.
 

Vi er netop blevet færdige med, en ikke uvæsentlig tilpasning af vores CMS. Vi har tilføjet muligheden for at arbejde med indholdet i CMS i form af skabeloner eller Widgets. Tidligere kunne du skabe dine egne skabeloner, men nu giver Media2 CMS dig muligheden for at arbejde med dit eget indhold i pre-definerede præsentationsskabeloner også kaldet widgets.

NY GOOGLE - MOBILE FRIENDLY - ALGORITME VIL BELØNNE MOBILE WEBSITES

Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger. 

Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.  

mobilegeddon og media2
SEO-OPTIMERING. HER ER DE KENDTE PARAMETRE, MAN ARBEJDER MED.

Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats.   Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her. 

seo
SOFTWARE, STYRESYSTEMER & CMS SKAL OPDATERES

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software. 

opdater dit software
VIGTIGT! WEBSHOP-EJER, DER ER KOMMET NYE REGLER!

Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder. 

Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc.       Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.

nye e-handels regler
WEBSITE & CMS SKAL TESTES. TEST AF DESIGN OG INDHOLD ER BÅDE NØDVENDIGT OG NYTTIGT.

Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.

split testing
YOUTUBE OG VIDEOANNONCERING VIA GOOGLE ADWORDS

Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.

Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google

YouTube annoncering
© 2018 Media2 Online.
SEO, SEM, CMS og webdesign.
HTML5 / CSS3