top
Print side E-mail side 

Website & CMS skal testes. Test af design og indhold er både nødvendigt og nyttigt.

At drive et website i dag stiller store krav, men medfører også store fordele og muligheder. Vi skal gøre vores kunder og brugere glade samtidigt med, at vi også tager søgemaskinerne i betragtning.  Og det er ikke altid lige let at gennemskue præcist, hvad der skal til for at gøre kunderne glade.

split test af indhold

Det Test af design og indhold gør en stor forskel. Det er den eneste måde, vi kan ende med at vide, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer. Ved at teste, teste og teste. Vi har selvfølgelig nogle gode indikationer af, hvad der rykker, men den eneste måde, du rigtigt kan vide det, er ved at teste. Test design, test CMS, test indhold og landing sider og ikke mindst test de forskellige mulige medier (facebook, google+, LinkedIn etc.).Det er min erfaring, at enhver virksomhed er unik. Her tænker jeg både på design, indhold, kunde-grundlag, produkter, styrker og svagheder. Ens for alle virksomheder er imidlertid også, at hjemmesiden spiller en større og større rolle for kunderne. Gå i gang med at teste i dag – jeres kunder sidder klar til at give respons!

Webdesign & brugeradfærd
Vi har kun få sekunder og meget lidt plads til at gøre brugeren interesseret i vores budskaber. Det er derfor essentielt, at vi sørger for at tage ordentligt imod brugeren, når han lander på sitet. Et godt webdesign er svært af definere, for det afhænger af de øjne, der ser det. Men der findes nogle spilleregler, som vi kender. Det grundliggende webdesign bør udarbejdes indenfor virksomhedens eksisterende designramme, ønsker og designstruktur. Designet bør især lægge vægt på:

  • hastighed
  • at navigation og menuer er brugervenlige
  • at designet fungerer responsivt for brugeren (Mobil, tablets og PC). Design og funktionalitet bør skabes, så resultatet er validerede med hensyn til HTML5 & CSS.

Er der styr på den ”nørdede del” af webdesignet, er resten et spørgsmål om, hvor pænt designet er, brugerens opfattelse af indholdet samt hvor længe og hvor meget, vi tester.

Indhold og landingsider - Content Marketing        
Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises for brugeren på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.

En veldesignet landingside giver også brugeren mulighed for at rykke videre i teksten og komme i ”mål” via links. Om det så er via en købsknap, en ”læs om XXX her” eller noget andet, så indeholder en god landingside klare call2action-muligheder for brugeren.

Det perfekte dokument har ”godt” indhold. Ikke for meget — ikke for lidt. Det må gerne emnemæssigt understøtte resten af hjemmesidens indhold, og skal samtidig være interessant for brugeren.

Husk at variere jeres indhold, hvad angår medier. Billeder, video og lyd-indhold kan virke positivt og interessant og derigennem fastholde brugerens interesse.

Bliv ved med at teste ved hjælp af A/B tests eller split-tests. Det er en metode inden for markedsføring, hvor man sammenligner togrupper, der udsættes for hver deres version af et budskab eller anden form for kommunikation - fx en tekst eller et billede som er ændret. Test og tag ved lære. Implementer de tiltag, som fungerer bedst for brugeren.

Og husk at blive ved med at publicere konsekvent. Det gør, at brugerne har noget nyt at komme tilbage til, og derigennem får ny interesse for produktet og jeres virksomhed.

Overvej en fast plan for indhold og kommunikation. Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig ved hjælp af godt, konsekvent indhold. Det gælder om at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum med det formål at erhverve nye kunder eller opnå en anden form for forretningsmæssig værdi. Målet er at tiltrække og konvertere potentielle kunder og gøre eksisterende kunderne til genkøbere. Den type indhold, du deler, er tæt relateret til, hvad du sælger. Pointen er, at du ved at dele kvalitetsindhold baner vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har du sørget for at skabe en relation til kunden.

CMS system
De eneste krav, der stilles til CMS systemet, er, at det kan håndtere et mobilsite, samt at det lever op til hastighedskravene og kan præsentere ren HTML.

Jeg forudsætter i dette indlæg, at der er styr på CMS delen, og at du har et superhurtigt website, der er fuldt optimeret og præsenteret i ren html til både mobile og normale brugere. Ellers siger du bare til ;-)

Et godt og professionelt website bliver kun optimalt,hvis det testes af dem, det er rettet imod.Et website, der er veldesignet, skaber godt indhold ved brug af de forskellige medier og er implementeret i et ordentligt CMS, SKAL få succes. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er i den perfekte verden, for de udefra kommende faktorer spiller også ind (branche, konkurrenter etc.).

Det er imidlertid også et ressourcespørgsmål, hvor meget eller hvor lidt, der sker på websitet. Om man skal tage fat i det hele på en gang eller arbejde sig igennem de forskellige muligheder.

Mit postulat må være: De virksomheder, der har et økonomisk og et markedsmæssigt grundlag ("kan der tjenes penge"), vil med fordel kunne gå i gang med at teste nu! Good luck med det hele – og hvis det driller, så sig endelig til – vi vil jo så gerne hjælpe.

Relaterede dokumenter:
BLOG SEO & SEM VÆRKTØJER. SØGEMASKINE OPTIMERINGS VÆRKTØJER VI BRUGER
 

Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. 

Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.

CMS FRA MEDIA2 UNDERSTØTTER COOKIE-BEKENDTGØRELSEN.

Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”. 

Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. 

Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.

media2 cms understøtter cookie bekendtgørelsen
CONTENT MARKETING – STRATEGI, BRANDING, EKSPONERING OG MERSALG

Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.

Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.  

Content Marketing af Media2
DET PERFEKTE SEO-DOKUMENTS OPBYGNING!

Det perfekte SEO-dokuments opbygning!

Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.

Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.

Læs mere her!

det perfekte seo dokument
GOD SØGEMASKINEOPTIMERING KRÆVER LINKS

Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.

der skal links til god seo
GOOGLE GIVER HJEMMESIDER ET LILLE SEO RANKING BOOST MED HTTPS

Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.  

Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.

SEO og HTTPS
GOOGLES UDSKIFTNING AF SØGEMOTOR KALDES GOOGLE HUMMINGBIRD

Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.

Google Hummingbird
HJEMMESIDENS OPBYGNING OG BRUGERENS ADFÆRD PÅVIRKER DIN PLACERING.

Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.

NU ER DET BLEVET ENDNU LETTERE AT ARBEJDE MED MEDIA2 CMS.
 

Vi er netop blevet færdige med, en ikke uvæsentlig tilpasning af vores CMS. Vi har tilføjet muligheden for at arbejde med indholdet i CMS i form af skabeloner eller Widgets. Tidligere kunne du skabe dine egne skabeloner, men nu giver Media2 CMS dig muligheden for at arbejde med dit eget indhold i pre-definerede præsentationsskabeloner også kaldet widgets.

NY GOOGLE - MOBILE FRIENDLY - ALGORITME VIL BELØNNE MOBILE WEBSITES

Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger. 

Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.  

mobilegeddon og media2
SEO-OPTIMERING. HER ER DE KENDTE PARAMETRE, MAN ARBEJDER MED.

Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats.   Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her. 

seo
SOFTWARE, STYRESYSTEMER & CMS SKAL OPDATERES

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software. 

opdater dit software
TEST WEBSITE OG CMS HASTIGHEDSKRAV FRA BRUGERNE OG GOOGLE.

Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med. 

Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.

Website hastighed
VIGTIGT! WEBSHOP-EJER, DER ER KOMMET NYE REGLER!

Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder. 

Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc.       Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.

nye e-handels regler
YOUTUBE OG VIDEOANNONCERING VIA GOOGLE ADWORDS

Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.

Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google