top
Print side E-mail side 

Software, styresystemer & cms SKAL opdateres

CMS, software og styresystemer skal opdateres af sikkerhedsmæssige årsager. Det hører vi overalt, men hvorfor skal de absolut det? Og hvad betyder det egentligt? Hvad skal opdateres og hvorfor?

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. 

Opdateret software kræver opdateret software. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

update software

Ja — det er vigtigt — også selv om det koster både tid og penge. Faren ved at lade være er simpelthen for stor.Sandsynligheden for at du allerede nu har opdateret ét program, der kommunikerer med uopdaterede programmer eller webydelser er høj. 

Sandsynligheden for at den uopdaterede software er sårbar overfor en af de exploits som hærger, er tilstede.Sandsynligheden er stor for, at den ikke opdaterede software allerede nu skaber kommunikationsproblemer.I bedste fald betyder ikke opdateret software længere ventetid. I værste fald kan det betyde, at man mister sine filer og at man samtidig fungerer som ”springbræt” til andre i ens virksomhed og netværk.

Oftest går det heldigvis ikke så galt. Men vi ser også mindre konsekvenser af ikke opdateret software:

  • ANTIVIRUS/FIREWALL — uopdateret antivirusprogram medfører ofte og hurtigt inficerede filer, som sendes ud både via mail og sociale medier uden egen indblanding. Disse brugere vil også hurtigt kunne blive inficeret med ikke synlige vira og ”bagdøre”. Disse skjulte vira vil kunne monitorere eller fjernstyre ens enhed.
  • BROWSER & PLUGINS — De forskellige versioner af den samme browser er skabt i forhold til de på tidspunktet gældende standarder. De fortolker derfor ikke ens, når de bliver præsenteret for den samme html. Det gør sig gældende for de forskellige browsere som IE, Chrome og Firefox. Derudover er der alle de forskellige plug-ins som bruges i browserne. Her er en speciel tanke på JAVA som eksempelvis bruges til webbank. Opdateres disse plug-ins ikke, vil man meget hurtigt kunne løbe ind i problemer. I den lette ende - med software og ydelser der ”driller” — og i den tunge ende - at man en dag ikke længerere er alene om at have adgang til sin webbank. Browseren er et af de aspekter, hvor vi oplever, at der findes mange ”huller”. Det er derfor, der konstant er opdateringer til de forskellige versioner.
  • OPERATIVSYSTEM. Manglende opdatering af styresystem, både på Windows og Mac, vil kunne medføre, at programmer ikke kan køre, og der vil sandsynligvis være kendte ”huller”, som vil kunne bruges imod en, såfremt man falder i den forkertes hænder eller lander på det forkerte website.
  • CMS. Opdaterer du din browser, men ikke dit CMS, vil det kunne påvirke funktionaliteten i dit CMS system. Der vil dukke ting op, som ikke fungerer — eller som ikke fungerer efter hensigten. Derudover vil det kunne påvirke indholdet, som skabes og præsenteres over for CMS-systemets brugere. I sidste ende kan du kun sikre dig, at du og dine brugere får den samme optimale præsentation, hvis du kontinuerligt opdaterer både CMS og browsere. Det er desuden også oftest god søgemaskineoptimering, at holde sit site kørende efter de til enhver tid seneste standarder.
  • MAIL, CRM, ERP samt alt andet, der for virksomheden er essentielt software. Det største og første ”hul” kan oftest findes i brugerens mailklient, men der er også andre udfordringer med andre typer software. Det er forretningskritisk, at det fungerer, men man kan glemme at holde det opdateret, indtil uheldet er ude. Og når uheldet først er ude, så kan det være for sent.

De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.

De ældre og ikke opdaterede softwareversioner er usikre. Ikke opdateret software, der arbejder med opdateret software, vil kunne konflikte.Hvad er det vi siger? Vi siger nok, at tiden er kommet til at sikre sig selv, når det kommer til software. Både på den interne del, men i ligeså høj grad på den eksterne del.

Det er uomtvisteligt, at der findes mange som forsker i software og ydelser som ikke opdateres. Informationen om disse huller bliver distribueret via forskellige kanaler, og derfor også gjort tilgængelig for dem, der ikke spiller efter reglerne. Er hullet først kendt, bør man hurtigt sørge for at opdatere.

IT- og Telestyrelsen anbefaler også af sikkerhedsmæssige årsager, at ens webbrowser opdateres løbende.

Så er det ønsket at være sikre, når vi eks. går på nettet og netbank, er det nødvendigt at opdatere alle programmer.

Udover at opdatere programmer og webservices, er det en god ide at gøre følgende:

  • Brug gode og sikre passwords.
  • Internettets muligheder bør overvejes — og man kan udvise det, man betragter som sikker adfærd.
  • Sikkerhedskopiering af alt bør være på plads, til den dag uheldet er ude.
  • Lad eksperterne hjælpe

Good luck med det hele — og hvis det driller så sig endelig til — vi vil jo så gerne hjælpe. Vi kan jo hjælpe med et opdateret CMS i hvert fald ;-)

Relaterede dokumenter:
BLOG SEO & SEM VÆRKTØJER. SØGEMASKINE OPTIMERINGS VÆRKTØJER VI BRUGER
 

Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner. 

Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.

CMS FRA MEDIA2 UNDERSTØTTER COOKIE-BEKENDTGØRELSEN.

Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”. 

Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. 

Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.

media2 cms understøtter cookie bekendtgørelsen
CONTENT MARKETING – STRATEGI, BRANDING, EKSPONERING OG MERSALG

Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.

Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.  

Content Marketing af Media2
DET PERFEKTE SEO-DOKUMENTS OPBYGNING!

Det perfekte SEO-dokuments opbygning!

Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.

Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.

Læs mere her!

det perfekte seo dokument
GOD SØGEMASKINEOPTIMERING KRÆVER LINKS

Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.

der skal links til god seo
GOOGLE GIVER HJEMMESIDER ET LILLE SEO RANKING BOOST MED HTTPS

Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.  

Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.

SEO og HTTPS
GOOGLES UDSKIFTNING AF SØGEMOTOR KALDES GOOGLE HUMMINGBIRD

Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.

Google Hummingbird
HJEMMESIDENS OPBYGNING OG BRUGERENS ADFÆRD PÅVIRKER DIN PLACERING.

Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.

NU ER DET BLEVET ENDNU LETTERE AT ARBEJDE MED MEDIA2 CMS.
 

Vi er netop blevet færdige med, en ikke uvæsentlig tilpasning af vores CMS. Vi har tilføjet muligheden for at arbejde med indholdet i CMS i form af skabeloner eller Widgets. Tidligere kunne du skabe dine egne skabeloner, men nu giver Media2 CMS dig muligheden for at arbejde med dit eget indhold i pre-definerede præsentationsskabeloner også kaldet widgets.

NY GOOGLE - MOBILE FRIENDLY - ALGORITME VIL BELØNNE MOBILE WEBSITES

Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger. 

Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.  

mobilegeddon og media2
SEO-OPTIMERING. HER ER DE KENDTE PARAMETRE, MAN ARBEJDER MED.

Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats.   Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her. 

seo
TEST WEBSITE OG CMS HASTIGHEDSKRAV FRA BRUGERNE OG GOOGLE.

Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med. 

Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.

Website hastighed
VIGTIGT! WEBSHOP-EJER, DER ER KOMMET NYE REGLER!

Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder. 

Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc.       Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.

nye e-handels regler
WEBSITE & CMS SKAL TESTES. TEST AF DESIGN OG INDHOLD ER BÅDE NØDVENDIGT OG NYTTIGT.

Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.

split testing
YOUTUBE OG VIDEOANNONCERING VIA GOOGLE ADWORDS

Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.

Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google

YouTube annoncering
© 2019 Media2 Online.
SEO, SEM, CMS og webdesign.
HTML5 / CSS3