Når du besøger et website, gemmer der sig ofte små tekstfiler på din computer. Disse filer kaldes cookies, og kan bruges til at indsamle viden om din adfærd på nettet.
Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne.
Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven. Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.
Oftest bruges den indsamlede information ikke til andet end statistik, men cookies kan også bruges til opsamling af flere informationer. Disse informationer kan videregives til andre parter end forventet. Det ønsker EU at sikre brugeren imod.
Et fire år gammelt EU-direktiv pålægger hjemmesiderne at indhente en accept fra brugeren, hvis den besøgte hjemmeside bruger cookies. Denne lov blev implementeret ved dansk lov som Bekendtgørelse nr. 1148 af 9. december 2011. Indtil for nylig har ingen eller kun ganske få faktisk forsøgt at imødekomme loven. Det bliver dog efterhånden implementeret af flere og flere af de store websites.
Erhvervsstyrelsen — som fører tilsyn på området — er nu kommet med en ny cookievejledning. Denne vejledning giver udførlig indsigt i, hvad der forventes af et website der bruger Cookies.
Med denne vejledning ønsker Erhvervsstyrelsen at informere virksomhederne, så de kan få styr på deres brug af cookies, inklusiv såkaldte 3. Parts cookies, og samtidig få informeret brugeren om dem. Dermed giver de brugeren en reel mulighed for at tage stilling til, hvad de vil dele af egne information, samt hvad der lagres på ens udstyr.
Brugeren skal informeres om, der bruges cookies samt til hvilket formål, og hvor længe denne cookie findes. Dette skal gøres, INDEN der må lagres en cookie på brugerens udstyr
Man spekulerer i, at de med udgivelsen af denne vejledning, efterfølgende også vil begynde at håndhæve loven ved udgangen af året. Men indtil nu er der IKKE uddelt bøder på området, og bøderne er ren spekulation. Det står dog helt klart, at de ønsker indholdet af denne bekendtgørelse implementeret på de danske websites.
Vi kan med stolthed sige, at Media2 CMS nu også indeholder mulighed for imødekommelse af Erhvervsstyrelsens anbefalinger. Vi har tilpasset vores CMS, så det også nu giver mulighed for styring og præsentation af cookie information, forud for at brugeren får en cookie på sit udstyr.
Cookiefrit website. Er også muligt med vores seneste CMS tilpasning. Media2 CMS har ikke i sig selv cookies, og det vil derfor udelukkende være udefrakommende implementeringer, der kræves information om til brugeren, samt den efterfølgende accept af dem.Nu er vores CMS endda skabt sådan, at ønsker man at køre et cookiefrit website, vil det kunne gøres samtidig med, at man opsamler data til Google Analytics. Du får så godt nok ikke genbesøg på dit site noteret som genbesøg (nu hvor der ikke placeres en cookie), men besøget tælles. Dermed undgår man også den ulempe, det er for brugeren, at skulle forholde sig til, om de ønsker at tillade brugen af cookies på deres udstyr.
Denne nye CMS-tilpasning er en optimering af vores eksisterende HTML5 Content Management System, og den giver dig mulighed for at nå nye markeder og dermed forhåbentligt også et nyt indtjeningsniveau via dit site. Media2 CMS er et effektivt Content Management System til virksomheder. Med vores nye søgemaskinevenlige CMS får du mulighed for, professionelt og hurtigt, at informere og publicere til samtlige af dine brugere. Cookies eller ej.
Media2 CMS til ét website med indhold som kan ses på alle typer enheder. PC, Mac, Ipad etc. samt alle mobilerne. CMS systemet fungerer med samtlige af de største web-browsere og leverer et W3C-valideret HTML5 og CSS3 output. Og nu understøtter systemet også Cookie-bekendtgørelsen.
Det er IKKE den eneste løsning på cookieproblemet — der findes scripts og andre tilpasninger — men vi slår alligevel et slag for denne løsning. Hos Media2 får du CMS-systemet, der løser det hele med hensyn til brugere, søgemaskiner, opdaterede browsere og styresystemer samt gældende lovgivning.
Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner.
Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.
Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.
Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.
Det perfekte SEO-dokuments opbygning!
Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.
Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.
Læs mere her!
Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.
Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.
Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.
Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.
Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.
Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger.
Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.
Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats. Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her.
De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.
Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software.
Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med.
Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.
Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder.
Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc. Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.
Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.
Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.
Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google