Gode links fra samarbejdspartnere og andre relevante sites er god SEO. De bedste links kommer fra hjemmesider med en høj side-autoritet og høj relevans. Eksempelvis er DR og TV2 altid interessante at blive linket til fra. Man må forudsætte, at de udelukkende linker såfremt, der er interessant og relevant indhold at hente ved at følge linket. En side med høj autoritet, der også indeholder samme emne som jeres, vil være det optimale link at få.
Den bedste måde at få andre sites til at skabe relevante links til jeres, er at skabe unikt og relevant indhold. Oprettelse af godt og unikt indhold betaler sig. Jo bedre indhold, du har, jo større chancer er der for, at en anden vil synes, at indholdet er værdifuldt for deres læsere, og derfor linke til det.”Det glemte guld” er de eksisterende samarbejdspartnere i egen branche, som IKKE linker til jer.
Det er en forudsætning, at der er et samarbejde, som i vil stå ved. Hvis det er tilfældet, vil et link ikke bare informere kunder og brugere, men også fortælle Google om sammenhængen, mellem jeres to forretninger. Dette link er baseret på partnerens autoritet og relevans og er meget værdifuldt. Denne del håber vi I går i gang med omgående.
Vi har skrevet følgende formulering, som vi beder vores kunder sende til deres samarbejdspartnere:
Kære Samarbejdspartner.
Vores SEO-leverandør Media2 er i færd med at udføre søgemaskineoptimering og marketing for os.
En af de ting de ikke kan og må udføre, er at skabe, sælge eller købe links. Og det er i forbindelse med den problematik, vi sender jer denne henvendelse. Vi har brug for links, for at styrke vores hjemmeside.
Vi er i dag samarbejdspartnere, og vi har erfaret, at der ikke er link fra jeres website til vores. www.opensiteexplorer.org
Derfor håber vi meget, at I vil sørge for at skabe et link til vores website. Det skulle gerne tjene begge parter, at vi får belyst vores samarbejde. Både i forhold til kunder, partnere og Google.
På link til os vil vi gerne have en link beskrivelse som eks.: Media2 CMS – 100% gennemført Content Management System.
Har i brug for tekst, eller at vi skaber en unik landing-side til jer, gør vi også gerne det.
Vi takker på forhånd for en forhåbentlig positiv tilbagemelding.
DÅRLIGE LINKS
Et dårligt link er i henhold til Google´s Webmaster Tools hjælp:
”Eventuelle links, med det formål at manipulere PageRank eller et websteds placering i Googles søgeresultater, kan betragtes som en del af en sammenhæng og en krænkelse af Googles retningslinjer for webmasters. Dette omfatter enhver adfærd, der manipulerer links til dit websted eller udgående links fra dit websted."
Følgende er eksempler på link-ordninger, som kan få en negativ indvirkning på webstedets placering i søgeresultaterne:
SJOV KUNDE HISTORIEJeg faldt over en af mine kunders gamle site, som havde kørt en "bliv elev"-kampagne på et website i nogle år. Efter de valgte at standse kampagnen og sitet, fik de også ”slukket” for domænet. Den oparbejdede Pagerank, var der ”nogen”, der mente skulle komme dem til gode. Domænet var købt og nogen bruger det nu som en link-central. En pæn side, som umiddelbart så helt normal og sjov ud, men de oprettede ”artikler” virkede lige sjove nok – og emnerne hang bestemt ikke helt sammen.Det fik mig til at undersøge sagen lidt. Det viser sig, uden at havet undersøgt det til ende, at der minimum er 13 sites, der er sat op som en ”sjov blog” set udefra. Men det, der faktisk sker, er, at der er ”nogen”, der skaber links på kryds og tværs – inklusiv til forskellige eksterne virksomheder, og gør det så godt med formuleringer og links, at det indtil videre ser ud til at virke. Også i forhold til Google. Set herfra, med ovenstående viden kan man egentligt ikke kalde det ”dårlige” links. Det er bare nogle forskellige websites med forskellige emner, som sjovt nok linker rundt til de samme og til hinanden på en ”spændende” måde. Deres relevans kan vi tale om. Jeg vil hellere havne på det endelige dokument hos kunden, end at skulle forbi en ”landingpage”. Det er i hvert fald svært at kalde dem gode links.Men hvis vi i ovenstående historie gør os den ulejlighed at følge de 13 (interne) sites´ (eksterne) links, og efterfølgende Googler disse links og SEO-udbydere og kigger på resultatet, ja så får man et spændende resultat. Samtlige af de ”eksterne” sites fra de 13 ”link-farme” står som reference hos en SEO-udbyder. Smart ikke? Eller er det?Så er spørgsmålet: Hvornår gennemskuer Google det? Eller hvornår er der nogen, der anmelder dem via Googles ”rapporter et spam resultat”? Og hvad sker der når det bliver gennemskuet?Det er kunderne, vi er bekymrede for. SEO-udbyderen burde vide bedre, og fortjener at blive blacklistet. Men gør kunderne det?Vi har med stor gru efterfølgende erfaret, at en stor del af vores kolleger ser ud til at køre lignende løsninger.ALDRIG ALDRIG ALDRIG KØB LINKS. Heller ikke selvom det ser ud til at virke.Links skal der til, så vi håber, vi har hjulpet jer til at sikre, at I får de korrekte links – og ikke falder i og får skabt de forkerte.Good luck med det hele. Og hvis det driller så sig endelig til – vi vil jo så gerne hjælpe. Vi kan jo hjælpe med et opdateret CMS i hvert fald ;-)
Der findes utallige forskellige websites og programsoftware, der stilles til rådighed når man Googler det lidt. Søgemaskineoptimering (SEO) & Søgemaskine Marketing (SEM) er store emner.
Vi vil her linke til de vigtigste hjælpe værktøjer der er tilgængelige derude — og håber i finder indsigt.
Media2 CMS og ”Cookie-bekendtgørelsen”.
Ny "cookie vejledning" fra Erhvervsstyrelsen er skabt for at gøre det lettere for virksomhederne at overholde reglerne. Denne nye vejledning varsler også indgreb for dem, som ikke efterlever loven.
Media2 CMS understøtter selvfølgeligt disse krav.
Content marketing er en marketingteknik, der handler om at markedsføre sig, ved hjælp af konsekvent indhold, for at tiltrække og opbygge et veldefineret publikum, med det formål at erhverve nye kunder eller for at opnå en anden form for forretningsmæssig værdi.
Pointen er, at man ved at dele kvalitetsindhold bereder vejen for brandloyalitet og på sigt købelyst. Ved at være en klog og raffineret indholdsudbyder, har man sørget for at skabe en relation til kunden.
Det perfekte SEO-dokuments opbygning!
Hvordan skaber man det perfekte SEO-dokument, og er det nu så svært? Der er et hav af leverandører af SEO og websites, men når det kommer til Google, er der kun én måde at skabe det perfekte SEO-dokument — uanset hvem der er CMS og SEO leverandør.
Det perfekte SEO-dokument er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør bestå af relevant information, baseret på den besøgendes søgen på emnet.
Læs mere her!
Google har officielt meldt ud, at hvis du tilføjer et HTTPS SSL 2048 bit nøgle certifikat på dit websted, vil det medføre et løft i din overordnede SEO.
Forudsat at vi har styr på de andre SEO faktorer, er HTTPS et tiltag, der kan skubbe lidt i den rigtige retning.
Blev i ramt af Google´s udskiftning af søgemotor? Google Hummingbird ændrer på reglerne, men søgemaskineoptimering er stadig vigtigt. Man skal bare kende de nye spilleregler for SEO. Google har i forbindelse med deres fødselsdag “fejret” dagen med at udskifte søgealgoritme. Denne udskiftning signalerer efter Googles eget udsagn en smartere søgning, som gerne skulle give en mere ”menneskelig” oplevelse til brugeren og kunne levere bedre og mere direkte svar på spørgsmål/søgningen. Det kræver, at vi som site-ejere bliver bedre til content marketing.
Hjemmesidens opbygning og brugerens adfærd påvirker din placering. Brugeradfærd monitoreret og efterfølgende tilpasset brugerens ønsker, vil medføre væsentlige forbedringer. Både i forhold til kommunikationen med brugeren, men også i forhold til din hjemmesides rank og placeringer på Google.
Det er nu vigtigere end nogensinde at sikre, at dit website eller din mobil app er mobil-venlig. Google har meldt ud, at fra den 21. april vil Googles nye faktorer for mobil ranking påvirke dit websteds placering i søgeresultaterne i forbindelse med mobile søgninger.
Den nye Google mobil søge-algoritme vil identificere og justere søgeplaceringen i real-time baseret på hvert enkelt dokuments mobil-venlighed.
Formålet med SEO og SEM er helt grundlæggende at styrke jeres virksomheds brand og salg ved hjælp af internetmarkedsføring. Det handler om at skabe et godt fundament, så I får mest mulig relevant trafik på websitet for den mindst mulige arbejdsindsats. Der gælder et sæt klare guidelines for, hvordan man optimerer sit website i den organiske søgemaskine, som vi vil gennemgå her.
De nyeste browsere er skabt til de seneste styresystemer og updates. Plug-ins skabes og opdateres til de seneste browsere. De seneste CMS´er er udviklet til de seneste browsere.
Software, der ikke bliver opdateret, er en sikkerhedsrisiko, der skaber huller og sårbarheder, der kan udnyttes til at trænge ind i dit system. Opdateret software kræver opdateret software.
Website og CMS hastighed påvirker både brugerens og Googles oplevelse af dit indhold. Besøg, sidevisninger, konverteringsrater, content og landingsider er for mange virksomheder allerede i dag væsentlige områder, man fokuserer på og arbejder intensivt med.
Det er ganske enkelt nødvendigt for at optimere brugerens oplevelse og websitets resultater.
Forbrugeraftale - og købe-loven bliver tilpasset, hvilket betyder ændringer for netbutikkerne i deres oplysningspligt, samt i forbrugerens fortrydelsesret og returneringsmuligheder.
Driver I i dag en webshop, bør i gennemgå reglerne og vurdere, hvad der skal ændres i CMS med hensyn til handelsbetingelser og beskrivelser etc. Rettelserne bør foretages inden 13. juni 2014.
Godt indhold er skabt med udgangspunkt i emnet og i, hvad den besøgende har brug for at vide. Indholdet bør være unik, relevant information, baseret på brugerens søgen på emnet. Det relevante indhold må gerne vises på en let og informativ måde, som ikke stiller brugeren i tvivl om formålet med siden.
Video er ikke alene det hurtigst voksende medie nogensinde. Det er også en spændende, interaktiv og utrolig effektiv måde at engagere brugerne på.
Derfor har YouTube nu indtaget pladsen som verdens næststørste søgemaskine – kun efterfulgt af storebroderen Google